oni tam mają jakieś czynności, które muszą odhaczyc w książce serwisowej - ale czy to robią tego juz nie wiem. z części to filtr oleju, powietrza i kabinowy.
Napiszcie lepiej co wymieniają i ile pesos to kosztuje, bo sam jestem ciekaw.
A cóż mają wymienić? Olej, filtr oleju, będą chcieli wymienić filtr pyłkowy i tyle. W książce zresztą pisze. Koszty robocizny pewno około 300-400 zł plus materiały.
Przegląd oczywiście po 30k, chyba, że komp pokaże wcześniej.
No rzeczywiście - to jest wskazanie ile jeszcze zostało km do serwisu a nie przy ilu km jest serwis.
To by wychodziło, że komp każe wymienić olej przy 30 kkm i to przy eksploatacji typowo miejskiej. Trochę dziwne, ale cóż - zrobię jak se pan komp życzy :wink:
Ja mam przejechane 4000 a komp pokazuje że przegląd za około 18000 lub 450 dni więc wcięło gdzieś 8000, ktoś z kolegów mówił że to w zależności od stylu jazdy :!: Lecz nie wiem czy tak właśnie jest.
A cóż mają wymienić? Olej, filtr oleju, będą chcieli wymienić filtr pyłkowy i tyle.
Nie no, chyba więcej :
Przegląd roczny
• Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
• Obejrzenie silnika, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
• Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.
• Obejrzenie zespołów poduszek powietrznych (jeśli są w wyposażeniu), czy nie ma zewnętrznych uszkodzeń.
• Sprawdzenie mrozoodporności płynu chłodzącego, szczelności układu chłodzenia, poziomu płynu chłodzącego - w razie potrzeby dolanie.
• Sprawdzenie układu wydechowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń, sprawdzenie mocowania.
• Obejrzenie układu hamulcowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
• Sprawdzenie grubości okładzin hamulcowych .
• Sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego, w razie potrzeby dolanie.
• Obejrzenie skrzyni biegów, półosi napędowych i osłon przegubów, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
• Sprawdzenie kanału spływu wody na podszybiu, czy nie jest zabrudzony, w razie potrzeby oczyszczenie.
• Sprawdzenie akumulatora.
• Sprawdzenie osłon przegubów wahaczy, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
• Sprawdzenie luzu, mocowania i osłon przegubów drążków kierowniczych.
• Sprawdzenie głębokości bieżnika i sposobu zużycia opon wraz z kołem zapasowym, sprawdzenie ciśnienia w oponach (wraz z kołem zapasowym), w razie potrzeby skorygowanie.
• Nasmarowanie ograniczników otwarcia drzwi i zamka pokrywy komory silnika.
• Sprawdzenie działania wszystkich włączników, urządzeń elektrycznych, wskaźników i innych elementów obsługowych.
• Sprawdzenie działania wycierania i zmywania szyb względnie także układu zmywania reflektorów, sprawdzenie stanu piór wycieraczek. Ustawienie dysz spryskiwaczy, w razie potrzeby dolanie płynu.
• Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
• Zlanie wody z filtra paliwa (silniki wysokoprężne, gdy jest używane paliwo typu Ekodiesel).
• Zalecana wymiana piór wycieraczek.
• Wykonanie jazdy próbnej, kontrola końcowa.
Co 30 000 km dodatkowo
• Sprawdzenie działania okna dachowego i nasmarowanie szyn prowadzących.
• Sprawdzenie ustawienia świateł, w razie potrzeby wyregulowanie,
• Wymiana filtra paliwa (silniki wysokoprężne), gdy jest używane paliwo typu Ekodiesel.
• Sprawdzenie poziomu oleju w tylnej przekładni głównej (napęd na cztery koła), w razie potrzeby dolanie oleju.
• Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
• Obejrzenie lakieru nadwozia i powłoki ochronnej podwozia, czy nie ma uszkodzeń.
• Sprawdzenie poziomu oleju w ręcznej skrzyni biegów, w razie potrzeby uzupełnienie.
• Wymiana mikrofiltra lub mikrofiltra z filtrem zapachowym (jeśli występuje).
• Sprawdzenie paska rozrządu (tylko silniki benzynowe) po 90 000 km, potem co 30 000 km.
Ja mam przejechane 4000 a komp pokazuje że przegląd za około 18000 lub 450 dni więc wcięło gdzieś 8000, ktoś z kolegów mówił że to w zależności od stylu jazdy :!: Lecz nie wiem czy tak właśnie jest.
Dokładnie tak jest. Albo autko za dużo eksploatowane w mieście na krótkich odcinkach albo troszkę lżej należy traktować pedał gazu
Dokładnie tak jest. Albo autko za dużo eksploatowane w mieście na krótkich odcinkach albo troszkę lżej należy traktować pedał gazu
auto niestety ma jeździć po mieście i jeździ a co do dociskania pedału gazu to nie po to zaqpione 1.8 żeby się toczyć - więc jak widać na wskaźniku przeglądowym i w podpisie się nie toczy
jeśli przekręcasz kluczyk to pokazuje Ci za ile dni lub za ile kilometrów będziesz miał przegląd.
Panowie, a jak ja mam wersje MINt czyli bez kompa, to mogę sprawdzić za ile przegląd?
Nie kojarzę żeby na wyświetlaczu pojawiała się jakaś info gdy uruchamiam silnik..
Komentarz